1o Summer School του ΑΠΘ

Φέτος το καλοκαίρι διοργανώθηκε το summer school των “Μονάδων Αριστείας” (πανελλήνιος θεσμός για φοιτητές και για προγραμματιστές που θέλουν να αποκτήσουν εμπειρία σε open source εργαλεία και ομαδικό open source development – http://ma.ellak.gr/) στο ΑΠΘ. Η ομάδα που επέβλεψα σχεδίασε και έφτιαξε (χρησιμοποιώντας κάποια βοηθητικά εργαλεία που τους δόθηκαν έτοιμα) ένα σύστημα μέσω του οποίου ο κάθε πολίτης θα μπορεί θεωρητικά να αποφύγει την αναμονή σε δημόσιες υπηρεσίες παίρνοντας ηλεκτρονικά το νούμερό του και αποφορτίζοντας έτσι τις ουρές.

Η ιδέα των φοιτητών ήταν η εξής:

Σε κάθε δημόσια υπηρεσία μπορεί να είναι στημένη μια database και μια web σελίδα που να συνδέεται με το υπάρχον μηχάνημα που δινει χαρτάκια με νούμερα για σειρά. Κάθε πολίτης που θέλει να εξυπηρετηθεί χωρίς να πάει αυτοπροσώπως να κόψει χαρτάκι και να περιμένει, μπορεί να ανοίξει αυτή τη σελίδα είτε από το pc του είτε από κάποια mobile συσκευή και να πάρει ένα νούμερο δίνοντας το ΑΜΚΑ του. Στη συνέχεια, μπορεί να ξεκινήσει για τη δημόσια υπηρεσία. Όταν φτάσει, δίνει τα στοιχεία του ή το ΑΜΚΑ του και η υπάλληλος επιβεβαιώνει ότι ο πολίτης έχει πάρει όντως αυτό το νούμερο. Αν κάτι συμβεί και ο χρήστης χάσει τη σειρά του, μπορεί να ξαναδώσει το ΑΜΚΑ του και να πάρει καινούρια σειρά, σε κάθε άλλη περίπτωση όμως το σύστημα απαγορεύει ο ίδιος χρήστης (δηλ το ίδιο ΑΜΚΑ) να ζητήσει πάνω από 1 ηλεκτρονικά νούμερα και να κολλήσει την ουρά. Έτσι, αποφεύγεται ο συνωστισμός ανθρώπων σε ουρές αναμονής και όλοι μπορούν να φεύγουν και να επιστρέφουν στις δημόσιες υπηρεσίες στο διάστημα που περιμένουν τη σειρά τους, αφού μπορούν να παρακολουθούν την ουρά και μέσω δικτύου.

Τι υποδομή χρειάστηκε για την υλοποίηση:

1- Το “μηχάνημα” της δημόσιας υπηρεσίας που δίνει χαρτάκια με τη σειρά

Καθώς δεν υπήρχε η δυνατότητα να παρέχουμε στους φοιτητές πραγματικό μηχάνημα δημόσιας υπηρεσίας για το development, χρησιμοποιήσαμε ένα κύκλωμα (το έφτιαξε ο Ιωάννης Τσιομπίκας) και έναν emulator με τις ίδιες λειτουργίες (Ελένη Μαρία Στέα, Ιωάννης Τσιομπίκας) που έκανε 2 λειτουργίες με 2 κουμπιά:

το 1ο κουμπί έδινε σειρά (προσομοίωση του να κόβεις χαρτάκι)

και το 2ο άλλαζε το νούμερο που εξυπηρετείται (το οποίο φαινόταν και στη 7 segment display του κυκλώματος)

Το κύκλωμα αυτό το συνδέσαμε στη σειριακή του server της σελίδας ώστε η online εφαρμογή να μπορεί να ανανεώνει τη σειρά και στο μηχάνημα και να ενημερώνεται για να δείχνει τα σωστά στοιχεία.

2- Μια database που κρατά όσους έχουν ζητήσει ηλεκτρονικά νούμερο, ώστε να γίνεται η ταυτοποίηση με τα ΑΜΚΑ.

Στήθηκε σε κάποιο server του ΑΠΘ και η εφαρμογή συνδέεται εκεί όταν κάνουμε SSH tunnel.

3- Η web και η mobile σελίδα που δείχνει πληροφορίες για την ουρά και μέσω της οποίας οι χρήστες παίρνουν σειρά.

4- Μια σελίδα στην οποία οι υπάλληλοι της δημόσιας υπηρεσίας μπορούν να αδειάζουν τα νούμερα της ουράς στο κλείσιμο και να ελέγχουν την αντιστοιχία σειράς – ΑΜΚΑ για όποιον παρουσιάζεται στο γκισέ.

Η ομάδα εργασίας:

Οι φοιτητές που εργάστηκαν στο πρόγραμμα ήταν οι επόμενοι:

Χαρίλαος Σκανδύλας (περισσότερα contributions στον κώδικα), Αλέξανδρος – Γεώργιος Μουντογιαννάκης, Διονύσης Κρεμέτης, Ιωάννα Κακάλου, Aνδρέας Σειταρίδης (περισσότερα contributions στο documentation/απαιτήσεις/testing)

και ο υπεύθυνος καθηγητής για τη διοργάνωση ήταν ο Ιωάννης Σταμέλος.

Screenshots και video:

Το μηχάνημα:

emu1

σειρά στον επόμενο (χαρτάκι)

emu2

τελευταίος που εξυπηρετείται

emu3

το εσωτερικό του κυκλώματος

Ο emulator:

Πρόγραμμα που κάνει emulate το προηγούμενο κύκλωμα

Η σελίδα:

web

η web σελίδα

mobile

η mobile σελίδα

about

about

Η σελίδα του administrator:

admin

admin

Links:

Κώδικας του firmware του κυκλώματος: http://nuclear.mutantstargoat.com/hg/avr-equeue/

Κώδικας του emulator: https://github.com/hikiko/eqemu

Κώδικας των web σελίδων: https://github.com/ma-summer-school/queue_system

Video:

[youtube http://youtu.be/l-f4ZNtUcU8]
Advertisements

3 thoughts on “1o Summer School του ΑΠΘ

    • AFAIK, some students of the AUTh University had this idea first and they described a similar system in their theoritical coursework. We based our prototype on their descriptions although we had to make several modifications for the system to be efficient and easy to use.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s